Ödemiş'te erik bahçelerinde pestisit kontrolü yapıldı

Tarım Müdürlüğü güvenilir gıda için sahadaki denetimlerini sürdürüyor

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Haberin Özeti

  • Tarım Müdürlüğü güvenilir gıda için sahadaki denetimlerini sürdürüyor

Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından ilçedeki meyve üretim alanlarında yürütülen denetim çalışmaları kapsamında erik bahçelerinden numuneler alınarak laboratuvar incelemesine gönderildi. Çalışmaların, hasat öncesi pestisit kontrol programı doğrultusunda gerçekleştirildiği belirtildi.

Yapılan uygulamayla hem tüketici sağlığının korunması hem de güvenilir gıda üretiminin desteklenmesi amaçlanıyor.

Ödemiş'te erik bahçelerinde pestisit kontrolü yapıldı

Erik numuneleri laboratuvarda analiz edilecek

İlçe genelindeki farklı üretim alanlarından alınan erik numunelerinin pestisit kalıntısı açısından detaylı şekilde inceleneceği bildirildi. Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarla, tarımsal üretimde doğru ilaç kullanımının teşvik edilmesi ve kalıntı riskinin önüne geçilmesi hedefleniyor.

Üreticilere doğru ilaç kullanımı anlatıldı

Denetim ve numune alım sürecinde üreticilere bitki koruma ürünlerinin bilinçli kullanımı konusunda bilgilendirme yapıldı.

Yetkililer tarafından üreticilere;

Tavsiye edilen tarım ilaçlarının kullanılması,
Doğru doz uygulaması yapılması,
Hasat öncesi bekleme sürelerine uyulması gerektiği hatırlatıldı.

Uzmanlar, bilinçli üretimin hem insan sağlığı hem de ürün kalitesi açısından kritik önem taşıdığına dikkat çekti.

Ödemiş'te erik bahçelerinde pestisit kontrolü yapıldı

Tarım ilaçları satış yerleri de denetlendi

Ödemiş İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri ayrıca ilçede faaliyet gösteren bitki koruma ürünü satış noktalarında ikinci dönem rutin kontroller gerçekleştirdi.

Denetimlerde;

Ruhsatlı ürün satışı,
Ürünlerin depolama şartları,
Kayıt ve izlenebilirlik sistemi,
İnsan, çevre ve hayvan sağlığına yönelik uygulamalar kontrol edildi.

“Gıda güvenliği için çalışmalar sürecek”

Yetkililer, güvenilir gıda üretiminin sağlanması ve tüketici sağlığının korunması amacıyla saha denetimlerinin ilçe genelinde devam edeceğini açıkladı.