Ödemiş ormanlarına giriş yasak

İzmir Valiliği, yaz aylarında artan yangın riskine karşı yeni tedbirleri devreye aldı. Alınan karar doğrultusunda Ödemiş'teki birçok ormanlık alan da dahil olmak üzere il genelindeki belirlenen ormanlara 1 Haziran ile 31 Ekim 2026 tarihleri arasında yetkisiz girişler yasaklandı.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Haberin Özeti

  • İzmir Valiliği, yaz aylarında artan yangın riskine karşı yeni tedbirleri devreye aldı. Alınan karar doğrultusunda Ödemiş’teki birçok ormanlık alan da dahil olmak üzere il genelindeki belirlenen ormanlara 1 Haziran ile 31 Ekim 2026 tarihleri arasında yetkisiz girişler yasaklandı.

İzmir İli Orman Yangınlarıyla Mücadele Komisyonu tarafından alınan ve Valilik tarafından duyurulan karar kapsamında, orman yangınlarının önlenmesi amacıyla il genelinde geniş çaplı tedbirler uygulanmaya başladı. Karara göre, belirlenen ormanlık alanlara görevli personel dışında giriş yapılamayacak.

Yangın riskine karşı önlem

Yaz sıcaklıklarının yükselmesi ve yangın riskinin artması nedeniyle alınan karar kapsamında sadece ormanlık alanlara girişler değil, yangına neden olabilecek faaliyetler de yasaklandı.

Valilik açıklamasında, orman kenarlarında mola verilmesi, piknik yapılması ve anız yakılması gibi uygulamalara izin verilmeyeceği belirtildi. Yetkililer, alınan tedbirlerin temel amacının can ve mal kayıplarına neden olabilecek orman yangınlarının önüne geçmek olduğunu ifade etti.

Ödemiş’te birçok bölge listede

Yasak kapsamında Ödemiş’te çok sayıda mahalle ve devlet ormanı da yer aldı. Kararın uygulanacağı alanlar arasında Bademli, Bıçakçı, Bozcayaka, Çamlıca, Demirdere, Hamam, Küçükören, Küre, Mutaflar, Orhangazi, Pirinççi, Yeşilköy, Gencer, Artıcak, Halkapınar, Bozdağ, Gölcük, Tekke ile Ocaklı Devlet Ormanı (Ahrandı Mevkii), Gölcük Devlet Ormanı, Küçükavulcuk Devlet Ormanı ve Kerpiçlik Devlet Ormanı bulunuyor.

Kurallara uymayanlara ceza uygulanacak

İzmir Valiliği tarafından yayımlanan 2026/2 sayılı karar kapsamında belirlenen yasaklara aykırı hareket eden kişiler hakkında yasal işlem yapılacağı bildirildi.

Açıklamada, kurallara uymayanlar hakkında Kabahatler Kanunu ve Orman Kanunu hükümleri doğrultusunda cezai işlem uygulanacağı belirtilirken, vatandaşlardan da yangın riskine karşı duyarlı olmaları ve alınan tedbirlere eksiksiz şekilde uymaları istendi.

Yetkililer, yaz dönemi boyunca denetimlerin artırılarak sürdürüleceğini ve ormanların korunmasına yönelik çalışmaların kararlılıkla devam edeceğini vurguladı.