Müzeler Haftası etkinliklerinde Ege Kültürü ön plana çıktı
Birgi'de Zeybek gösterileri ve sanat sergisi büyük ilgi gördü
Haberin Özeti
- • Birgi’de Zeybek gösterileri ve sanat sergisi büyük ilgi gördü
İzmir’in tarihi Birgi Mahallesi’nde, Müzeler Haftası kapsamında düzenlenen “Zeybek Şöleni” etkinliği vatandaşların yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Birgi Çakırağa Konağı’nda yapılan programda halk oyunları gösterileri ve resim sergisi sanatseverlerle buluştu. Etkinlikte Ege’nin kültürel mirası ve geleneksel değerleri ön plana çıkarıldı.
Mustafa Ali Kasap’ın eserleri sergilendi
Program kapsamında ressam Mustafa Ali Kasap’ın hazırladığı resim sergisinin açılışı yapıldı. Sanatseverlerin ilgi gösterdiği sergide yer alan eserler ziyaretçiler tarafından incelenirken, katılımcılar çalışmalar hakkında bilgi aldı.
Zeybek gösterileri büyük alkış aldı
Ödemiş Feshane Efeleri Eğitmeni Hakan Tosun öncülüğünde hazırlanan halk oyunları gösterileri etkinliğe damga vurdu. Minik zeybeklerin ve efe ekiplerinin sahne performansları izleyiciler tarafından uzun süre alkışlandı. Ege kültürünü yansıtan gösteriler etkinliğe renk kattı. Gösteriler sırasında verilen mesajlar ve gençlerin sahnedeki performansı katılımcıların beğenisini topladı.
Geleneksel kültür yaşatılıyor
Etkinlik boyunca sergilenen halk oyunları ve zeybek gösterileri, kültürel mirasın yaşatılması açısından önemli organizasyonlar arasında gösterildi. Katılımcılar, Müzeler Haftası kapsamında düzenlenen etkinliklerin geleneksel değerlerin gelecek kuşaklara aktarılmasına katkı sunduğunu ifade etti.
Protokol ve vatandaşlar etkinlikte buluştu
Birgi’de düzenlenen programa Ödemiş Eski Belediye Başkanı Mehmet Eriş, Ödemiş Müzesi Müdürü Feride Kat, davetliler ve çok sayıda vatandaş katıldı. Tarihi atmosferde gerçekleştirilen etkinlik, renkli görüntüler eşliğinde sona erdi.

