Dervişoğlu'ndan Ödemiş üzerinden tarım çıkışı
İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu, TBMM'de düzenlenen grup toplantısında yaptığı konuşmada Türkiye'de uygulanan tarım politikalarına sert eleştiriler yöneltti.
Haberin Özeti
- • İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu, TBMM’de düzenlenen grup toplantısında yaptığı konuşmada Türkiye’de uygulanan tarım politikalarına sert eleştiriler yöneltti.
Geçtiğimiz günlerde Ödemiş’te patates üreticileriyle bir araya geldiğini hatırlatan Dervişoğlu, ilçedeki üreticilerin yaşadığı ekonomik sıkıntıları gündeme taşıdı.
“Ödemiş yanıyorsa ülkenin durumunu düşünün”
Ödemiş’te çiftçilerle yaptığı görüşmelerden örnekler veren Dervişoğlu, üreticilerin artan maliyetler, ürünlerini satamama ve borç yükü altında ezildiğini söyledi.
Ödemiş’in verimli topraklara sahip olduğuna dikkat çeken Dervişoğlu, “Ödemiş gibi yılda üç ürün alınabilen bereketli bir yerde üretici ‘yandık’ diyorsa, ülkenin durumunu düşünmek gerekir” ifadelerini kullandı.
“Çiftçi zararını kapatmak için hayvanını satıyor”
Konuşmasında bazı çiftçilerin maliyetleri karşılayamadığını ve zararlarını kapatabilmek için hayvanlarını satmak zorunda kaldığını belirten Dervişoğlu, mevcut tablonun yalnızca çiftçiyi değil, Türkiye’nin üretim düzenini de tehdit ettiğini savundu.
Dervişoğlu, “Vatandaş tarladaki kaybını telafi etmek için ahırdaki hayvanını satıyor. Bu sadece bir çiftçi dramı değildir. Bu, Türkiye’nin üretim düzeninin çöküşüdür” dedi.
“Krizin uğramadığı tek yer Beştepe Sarayı”
Ekonomik krizin toplumun her kesimini etkilediğini ifade eden Dervişoğlu, hükümete yönelik eleştirilerde bulunarak üretici, esnaf, emekli ve gençlerin ekonomik zorluk yaşadığını söyledi.
“Devlet çiftçiye borçludur” iddiası
Tarım Kanunu’na göre çiftçiye verilmesi gereken desteklerin eksik ödendiğini ileri süren Dervişoğlu, devletin üreticiye yeterli desteği sağlamadığını savundu.
Tarımın yalnızca ekonomik değil, aynı zamanda stratejik bir alan olduğunu vurgulayan Dervişoğlu, çiftçinin desteklenmesi gerektiğini ifade etti.